Artikler & viden
ARTIKLER OM ESPORT AF MARTIN FRITZEN
Esport i skolen: et konkret eksempel
Skrevet af: Lasse Holmgreen Jensen, folkeskolelærer og grundlægger af
De sunde rammer: Trænere, instruktører, undervisere og frivillige
At finde og sørge for at trænere og undervisere
Videnskabelig dokumentation af hvordan esport kan forvandle unge (1)
Nu ved vi meget om, hvordan vi kan bedrive
Udvalgte esportsprojekter for udsatte unge: Sincera – “eHood”
Her følger en ”offentlig” gennemgang af de udvalgte projekter.
Udvalgte esportsprojekter for udsatte unge: ”Gaming Grupper”
Her følger en ”offentlig” gennemgang af de udvalgte projekter.
Esport i skolen
Esport i skolen I denne kontekst dækker: ”skolen” over
Skabelse af aktiviteter for unge med esport som passion
Først og fremmest er det en fordel med et
Et overblik: Organiseret esport i Danmark
Når jeg sætter fokus på den organiserede esport i
Personlige fortællinger om, hvordan esport forvandler liv: Mikkel Petersson
Mikkel Böhm Petersson, Slagelse Del 1 - Terror, tabu
Esport i sunde rammer – hvad betyder det?
Hvad betyder sunde rammer i esport? Når jeg gerne
Esport som kompetenceudvikling til arbejdsmarkedet
Gamerne kommer Først praktikken. At gaming og esport
Teorien: Hvordan og hvorfor esport kan forvandle mennesker
Teorien: Hvordan og hvorfor esport kan forvandle mennesker
Esport på arbejdspladsen
Jeg finder det relevant at gaming og esport finder
Esport som specialpædagogisk redskab
Tankerne bag Skrevet af: Lasse Holmgreen Jensen Esportsansvarlig Randers
Sådan udvikler børn og unge modstandsdygtighed via esport
Esport kan så meget godt Den nyeste forskning
Esport i foreningen
Esport i foreningen I samarbejde har idrætsforeninger, kommuner, DGI
Esport på højskoler
Højskolerne er måske lidt oversete i denne kontekst, men
Hvilke aktiviteter skal der til for at skabe rum for udvikling hos udsatte unge?
Vi tager lige denne igen. Bare så teorien er
Personlige fortællinger om, hvordan esport forvandler liv: Mark Kristensen
Mark Kristensen, Slagelse Esport er i sandhed en ungdomskultur
Esport fællesskab: Michael Husen, det fælles tredje
Esport som fællesskab-skaber Glæden ved at være fælles
Esport i særlige projekter
Tillad mig at fremhæve projektet: ”eHood”. Virksomheden Sincera beskriver
Esport i fritidsklubber og ungdomsklubber
Esportstilbudene i fritidsklubber og på ungdomsskoler er meget varieret.
Gaming og esport kan forbedre kompetencer relevante for arbejdsmarkedet
Gamerne kommer Effekt på kognitive funktioner Her er
Sund ledelse i organiseret esport
Det er vigtigt at have de sunde teorier, værdier